تقریبا همه ما اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی‌مان نصب داریم و بیشتر وقت‌مان را صرف دیدن و لایک کردن پست‌ها می‌کنیم. تا به حال فکر کرده‌اید که از این شبکه اجتماعی برای کسب درآمد استفاده کنید؟ اینستاگرام قابلیت ساخت فروشگاه اینترنتی هم دارد. با این قابلیت اینستاگرام می‌توانید تگ خرید ایجاد کنید تا مشتریان به سایت‌تان بروند و از شما خرید کنند. روش اتصال پیج اینستاگرام به سایت را در مقاله «راهنمای اتصال فروشگاه اینترنتی به اینستاگرام» توضیح دادیم. البته این روش دیگر در ایران کار نمی‌کند و نمی‌توانید از این ویژگی اینستاگرام استفاده کنید.

با این حال هنوز راه‌های زیادی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد. در مقاله «رمز و رازهای پول درآوردن از اینستاگرام» روش‌های درآمدزایی از اینستاگرام را معرفی کرده‌ایم. یکی از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام این است که یک پیج فروشگاهی بسازید. آن وقت می‌توانید محصولات خودتان را در اینستاگرام بفروشید و از این طریق مشتریان زیادی پیدا می‌کنید.

ساخت اکانت اینستاگرام در یک چشم به هم زدن

برای این که یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام تاسیس کنید، اول از همه باید در این شبکه اجتماعی عضو شوید. عضویت در اینستاگرام اصلا سخت نیست، با این حال به شما آموزش می‌دهیم که چطور یک پیج در اینستاگرام بسازید. برای شروع کار باید اپلیکیشن اینستاگرام (Instagram) را روی گوشی خودتان نصب کنید. بعد از نصب اپلیکیشن، آیکون آن را لمس کنید تا اینستاگرام باز شود.

نصب اینستاگرام

وقتی برای اولین بار وارد اینستاگرام شوید صفحه‌ای به شکل زیر برای شما باز می‌شود. این صفحه مربوط به قوانین و شرایط استفاده از اینستاگرام است. برای ادامه، دکمه آبی رنگ “Continue” را لمس کنید.

نحوه ثبت نام در اینستاگرام

برای ثبت نام در اینستاگرام دکمه آبی رنگ “Create New Account” را لمس کنید.

ساخت اکانت اینستاگرام

در صفحه جدید می‌توانید با استفاده از شماره موبایل یا ایمیل خودتان ثبت نام کنید. داخل کادر موجود در صفحه یک آدرس ایمیل یا شماره موبایل وارد کنید و دکمه “Next” را بزنید.

آموزش ساخت فروشگاه با اینستاگرام

در ادامه باید شماره موبایل یا آدرس ایمیل‌تان را تایید کنید. برای این کار، کد ارسال شده به شماره موبایل یا ایمیل خودتان را وارد کنید. در پایان، برای رفتن به مرحله بعدی دکمه “Next” را لمس کنید.

کد تایید اینستاگرام

در این مرحله باید یک اسم برای پیج‌تان انتخاب کنید. بعد از این که نام دلخواه را داخل کادر نوشتید، گزینه “Continue Without Syncing Contacts” را لمس کنید.

اسم اکانت اینستاگرام

حالا صفحه‌ای به شکل زیر باز می‌شود که باید یک رمز عبور برای اکانت اینستاگرام تعیین کنید. بهتر است از رمزهای عبور سخت که شامل عدد، حروف و علایم انگلیسی باشد استفاده کنید. بعد از انتخاب رمز، دکمه “Next” را لمس کنید تا به مرحله بعدی بروید.

رمز عبور اکانت اینستاگرام

در این مرحله از ثبت نام در اینستاگرام، باید تاریخ تولد خودتان را به میلادی وارد کنید. بعد از وارد کردن تاریخ تولد، دکمه “Next” را بزنید.

فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

در صفحه جدیدی که باز می‌شود یک نام کاربری برای پیج اینستاگرام انتخاب کنید. اینستاگرام به صورت پیش فرض یک اسم کاربری برای پیج ایجاد می‌کند. شما می‌توانید با لمس گزینه “Change Username” نام کاربری دلخواه خودتان را وارد کنید. بعد از انتخاب نام کاربری دکمه آب رنگ “Next” را لمس کنید.

نام کاربری اینستاگرام

در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود اکانت اینستاگرام خود را به حساب فیسبوک متصل کنید. اگر اکانت فیسبوک دارید و می‌خواهید پیج اینستاگرام خود را به آن متصل کنید، دکمه “Connect to Facebook” را لمس کنید. در غیر این صورت، برای عبور از این مرحله گزینه “Skip” را بزنید.

اتصال اینستاگرام به فیسبوک

در مرحله بعدی می‌توانید یک عکس پروفایل برای پیج اینستاگرام آپلود کنید. عکس پروفایل را بعدا هم می‌توانید انتخاب کنید. اگر عکس پروفایل‌تان آماده است، دکمه “Add a Photo” را لمس کنید. در غیر این صورت گزینه “Skip” را بزنید.

عکس پروفایل اینستاگرام

در ادامه، صفحه‌ای مثل عکس زیر باز می‌شود. برای وارد شدن به پیج خودتان فلش بالا و سمت راست صفحه را بزنید.

پیج اینستاگرام

به همین راحتی مراحل ثبت نام و ساخت اکانت در اینستاگرام تمام می‌شود. با لمس کردن آیکونی که در عکس زیر مشخص کردیم، می‌توانید پیج خودتان را ببیند.

پیج اینستاگرام فروشگاهی

تا این جای کار به شما نحوه ساخت اکانت اینستاگرام را آموزش دادیم. همانطور که در عکس زیر می‌بینید پیج تازه ساخته شده هیچ محتوایی ندارد و فقط یک صفحه خالی است. برای این که پیج شما به یک پیج فروشگاهی تبدیل شود، حتما ادامه مطلب را بخوانید.

پیج اینستاگرام فروش محصول

یک پیج اینستاگرام فروشگاهی چه چیزهایی لازم دارد؟

در قسمت قبلی به شما یاد دادیم که یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام بسازید. ساخت پیج فروشگاهی تازه اول راه است و برای موفقیت باید کارهای دیگری هم انجام دهید. اگر کمی در اینستاگرام جستجو کنید، متوجه می‌شوید که پیج‌های فروشگاهی زیادی در این شبکه اجتماعی وجود دارد. خیلی از این پیج‌ها در حوزه کاری شما فعالیت دارند و محصولاتی مشابه را می‌فروشند.

در چنین شرایطی باید راهی پیدا کنید تا از رقبای‌تان بهتر باشید. به این ترتیب کاربران اینستاگرام فروشگاه شما را برای خرید انتخاب می‌کنند. برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی پرفروش و موفق در اینستاگرام راه‌های زیادی وجود دارد. در ادامه چند تکنیک عملی به شما آموزش می‌دهیم که موفقیت فروشگاه اینستاگرامی شما را تضمین می‌کنند.

1- برای پیج فروشگاه بایو جذاب تهیه کنید

زمانی که یک کاربر وارد پیج شما می‌شود اولین چیزی که می‌بیند بایو پیج است. داشتن بایو جذاب باعث می‌شود که مشتریان شما را فالوو کنند. به همین دلیل بایو پیج‌تان را با دقت آماده کنید. اولین چیزی که در بایو به چشم می‌آید، عکس پروفایل پیج است. عکس پروفایل پیج اینستاگرامی به نوعی برند و هویت پیج شماست. به همین دلیل باید یک عکس خوب و مناسب برای پروفایل تهیه کنید.

عکس پروفایل پیج فروشگاهی شما باید نوع کسب و کارتان را نشان دهد. مثلا اگر پیج فروش ساعت مچی راه‌اندازی کرده‌اید، عکس پروفایل پیج بهتر است یک ساعت مچی را نشان دهد. به این ترتیب وقتی یک کاربر پروفایل شما را می‌بیند، حتی بدون دیدن پست‌ها و متن بایو هم متوجه می‌شود که ساعت مچی می‌فروشید.

عکس پروفایل پیج اینستاگرام

یکی دیگر از قسمت‌های مهم بایو پیج فروشگاهی شما در اینستاگرام، نام و نام کاربری پیج است. نام پیج در قسمت بالای متن بایو قرار می‌گیرد. به همین دلیل کاربری که به پیج شما می‌آید قبل از خواندن توضیحات بایو، اسم پیج را می‌بیند. اسم پیج بهتر است شامل نام فروشگاه و نوع کسب و کارتان باشد. مثلا اسم پیج ما «فروشگاه ساز ساده رو» است. کاربری که برای اولین بار به پیج ما می‌آید متوجه می‌شود که ساده رو یک سرویس برای ساخت فروشگاه اینترنتی است.

نام کاربری یک اسم خاص است که فقط پیج شما آن را دارد. نام کاربری باید به زبان انگلیسی، کوتاه و ساده باشد. بهترین کار این است که نام فروشگاه را به عنوان نام کاربری انتخاب کنید. مثلا sadero.ir نام کاربری پیج اینستاگرام ساده رو است. به این ترتیب وقتی کاربران کلمه sadero را در اینستاگرام سرچ می‌کند، پیج ما در همان نتایج ابتدایی ظاهر می‌شود.

بخش بعدی بایو توضیحاتی است که باید در مورد کسب و کارتان بدهید. در این قسمت خیلی کوتاه و خلاصه فروشگاه‌تان را به مشتریان معرفی کنید. متن توضیحات بایو را طوری بنویسید که برای خواننده جذابیت داشته باشد. مثلا استفاده از جمله‌های کوتاه و ایموجی‌های مختلف، جذابیت متن بایو را خیلی بیشتر می‌کند.

در اینستاگرام فقط در بایو می‌توانید آدرس سایت دیگری را قرار دهید. پس از این فرصتی که اینستاگرام در اختیار شما قرار داده است به درستی استفاده کنید. اگر در کنار پیج‌تان سایت اینترنتی هم دارید، حتما آدرس سایت را در این قسمت قرار دهید. در غیر این صورت بهتر است لینک فروشگاه‌تان در شبکه‌های اجتماعی دیگر را قرار دهید.

صحبت‌های زیادی در مورد مسدود شدن اینستاگرام شنیده می‌شود. به همین دلیل بهتر است در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم فعالیت داشته باشید. مثلا می‌توانید یک پیج در روبیکا بسازید و در آن‌جا هم محصولات خود را قرار دهید. پیج روبیکا امکان اتصال به درگاه پرداخت هم دارد. به این ترتیب اگر زمانی اینستاگرام مسدود شد، فروش شما قطع نمی‌شود.

بایو پیج اینستاگرام

یکی دیگر از بخش‌های مهم بایو پیج شما هایلایت‌های استوری است. استوری‌های اینستاگرام بعد از 24 ساعت حذف می‌شوند. شما می‌توانید استوری‌ها را دسته بندی کنید و آن‌ها را به صورت هایلایت در پیج نمایش دهید. این استوری‌ها تا زمانی که بخواهید به کاربران نمایش داده می‌شوند. بهتر است موارد مهم مربوط به فروشگاه مثل روش پرداخت، نوع و زمان ارسال سفارشات، راه‌های تماس و سوالات متداول مشتریان را در قالب هایلایت در پیج قرار دهید.

داشتن یک بایو خوب و مناسب باعث جذب مشتری برای فروشگاه می‌شود. نکاتی که گفتیم تنها بخشی از مواردی است که باید در بایو پیج رعایت کنید. اگر می‌خواهید یک پیج فروشگاهی پرفروش داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم مقاله «بایو اینستاگرام‌تان در 3 ثانیه اول، باعث جذب افراد می‌شود؟» را مطالعه کنید. در این مطلب تمام نکات لازم برای داشتن بایو جذاب را به شما آموزش داده‌ایم.

2- پیج‌تان را بیزینسی کنید

تعداد پیج‌های فروشگاهی در اینستاگرام زیاد شده و کسب و کارهای مختلفی به این شبکه اجتماعی آمده‌اند. به همین دلیل اینستاگرام برای این دست از پیج‌ها، قابلیت‌های مختلفی ایجاد کرده است. برای دسترسی به امکانات بیشتر اینستاگرام، باید پیج خود را تجاری کنید. برای تبدیل کردن پیج فروشگاه‌تان به یک پیج تجاری (بیزینسی)، سه خط افقی بالای سمت راست را لمس کنید. در منویی که باز می‌شود گزینه “Settings” را بزنید.

پیج بیزینسی اینستاگرام

در ادامه صفحه‌ای مثل عکس زیر برای شما باز می‌شود. از بین گزینه‌های موجود در صفحه، گزینه “Account” را انتخاب کنید.

اکانت حرفه‌ای اینستاگرام

با این کار صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که گزینه‌های مختلفی دارد. از پایین صفحه، گزینه آبی رنگ “Switch to Professional Account” را انتخاب کنید.

اکانت بیزینس اینستاگرام

حالا برای شما توضیحاتی در مورد مزایای اکانت‌های حرفه‌ای اینستاگرام داده می‌شود. با زدن دکمه آبی رنگ “Continue” این صفحات را رد کنید.

اکانت اینستاگرام فروشگاهی

اولین قدم برای داشتن اکانت حرفه‌ای در اینستاگرام این است که حوزه کاری خودتان را انتخاب کنید. با توجه به فعالیتی که قرار است در پیج‌تان داشته باشید، یکی از گزینه‌های موجود در لیست را انتخاب کنید.

نوع فعالیت پیج اینستاگرام

بعد از این که نوع فعالیت پیج را مشخص کردید صفحه‌ای به شکل زیر نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید حوزه فعالیت شما در بایو پیج به مشتریان نشان داده شود، گزینه “Display Category Label” را روشن کنید. برای رفتن به مرحله بعدی دکمه “Done” را لمس کنید.

لیبل نوع فعالیت پیج اینستاگرام

حالا باید نوع اکانت اینستاگرامی خود را مشخص کنید. اینستاگرام دو نوع اکانت حرفه‌ای دارد. این اکانت‌ها هر کدام امکانات خاصی دارند و باید با توجه به نوع پیج‌تان یکی را انتخاب کنید. اکانت تجاری (بیزینس) اینستاگرام برای فروشگاه‌ها، برندها، شرکت‌ها و کسب و کارهای خدماتی مناسب است. اکانت کریتور یا تولیدکننده هم برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام ایجاد شده است. پیشنهاد می‌کنیم برای پیج فروشگاهی خودتان اکانت تجاری یا بیزینس را انتخاب کنید. بعد از انتخاب نوع اکانت، دکمه “Next” را لمس کنید.

پیج کریتور اینستاگرام

در بخش بعدی باید اطلاعات تماس خودتان را وارد کنید. این اطلاعات به مشتریان شما نمایش داده می‌شود و به این ترتیب می‌توانند با شما راحت‌تر در ارتباط باشند. بعد از وارد کردن اطلاعات، دکمه “Next” را لمس کنید. اگر نمی‌خواهید اطلاعات تماس شما به مشتریان نشان داده شود، گزینه “Don’t use my contact info” را بزنید.

انواع پیج‌های اینستاگرامی

در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود که اکانت اینستاگرام خود را به حساب فیسبوک متصل کنید. اتصال به فیسبوک اجباری نیست اما برای استفاده از برخی امکانات پیج‌های تجاری باید این کار را انجام دهید. با اتصال اکانت اینستاگرام به حساب فیسبوک می‌توانید از سرویس پروموشن (تبلیغات) و ابزارهای فروشگاهی اینستاگرام استفاده کنید. البته این سرویس‌ها برای کاربران ایرانی در دسترس نیستند. برای اتصال پیج‌تان به حساب فیسبوک، دکمه “Login to facebook” را بزنید. اگر نمی‌خواهید پیج‌تان به حساب فیسبوک وصل شود، گزینه “Skip” را لمس کنید.

اتصال حساب فیسبوک به اینستاگرام

در مرحله بعدی صفحه‌ای مثل عکس زیر برای شما ظاهر می‌شود. این صفحه نشان می‌دهد که حالا می‌توانید از ابزارهای پیشرفته اینستاگرام برای پیج‌تان استفاده کنید. در پایین صفحه به شما گفته شده است که چه کارهایی باید برای کامل شدن پیج‌تان انجام دهید. برای بستن این صفحه، دکمه ضربدر بالا سمت راست را لمس کنید.

پیج‌های فروشگاهی در اینستاگرام

بعد از این که مراحل بالا را انجام دادید، گزینه‌های جدیدی را در پیج‌تان می‌بینید. اول از همه می‌توانید نوع کسب و کارتان را در بایو پیج مشاهده کنید. بعد از آن در پایین بایو پیج دو دکمه جدید می‌بینید. دکمه “Insights” آمار مربوط به پیج را به شما نشان می‌دهد. دکمه “Promotions” هم مربوط به سرویس تبلیغات اینستاگرام است.

دیدن آمار پست‌های اینستاگرام

3- تولید محتوا را شروع کنید

مهم‌ترین کاری در پیج اینستاگرام باید انجام دهید تولید محتوای جذاب برای مشتریان است. تولید محتوا رمز موفقیت فروشگاه اینستاگرامی است و باید آن را جدی بگیرید. بیشتر فعالیت شما در پیج باید برای تولید محتوا باشد. به صورت مداوم پست‌ها و استوری‌های آموزشی مرتبط با کسب و کارتان را در پیج قرار دهید. پست‌های معرفی محصول جذابیت زیادی برای مشتری ندارند، اما پست‌های آموزشی و مشاوره‌ای بیشتر مورد توجه فالوورهای شما قرار می‌گیرند.

بعد از مدتی که فالوورهای پیج شما زیاد شد، پست‌های پیج در قسمت اکسپلور اینستاگرام نشان داده می‌شود. در این قسمت اکثر کاربران پست‌های جذاب را می‌بینند و به پست‌های فروش محصولات توجهی نمی‌کنند. به عنوان نمونه اگر پیج فروش لباس دارید بهتر است در مورد برندهای مختلف لباس، تاریخچه برندها، روش انتخاب لباس مناسب، انتخاب رنگ لباس، تعیین سایز لباس و مواردی از این شکل محتوا تهیه کنید.

بعد از تولید محتوا باید روی مشاوره رایگان به مشتریان و کاربران تمرکز داشته باشید. اکثر مشتریان نمی‌توانند محصول مناسب خودشان را پیدا یا انتخاب کنند. خیلی از مشتریان هم سوالات زیادی در مورد محصولات شما دارند. برای افزایش فروش محصولات، از طریق دایرکت و کامنت‌ها به مشتریان مشاوره بدهید. در کنار محتواهای کاربرپسند، تعداد کمی پست معرفی محصول هم در پیج‌تان قرار دهید.

پستی که در پیج اینستاگرام می‌گذارید از دو بخش تشکیل شده است. قسمت اول تصاویر یا ویدیوهایی است که تهیه می‌کنید. بخش دوم هم متن یا کپشن پست است. وقتی پست شما را افراد بیشتری ببینند، مشتریان بیشتری هم جذب می‌کنید. برای این که پست‌های شما بیشتر دیده شوند لازم است از تصاویر و ویدیوهای خوب و باکیفیت استفاده کنید. علاوه‌بر این، کپشن جذاب هم می‌تواند تعداد فالوورهای پیج شما را بیشتر کند. در مقاله «چگونه برای پست‌های‌مان یک کپشن جذاب بنویسیم؟» توضیح دادیم که چطور متن‌های خوبی را برای کپشن پست‌ها تهیه کنید.

4- اعتمادسازی را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید مشتری با خیال راحت از شما خرید کند باید اعتمادسازی کنید. مشتریان معمولا سخت‌تر به فروشگاه‌های اینستاگرامی اعتماد می‌کنند. به همین دلیل باید از روش‌های مختلف برای جلب اعتماد مشتریان استفاده کنید. یکی از راه‌های اعتمادسازی این است که تصاویر واقعی از محصولات و انبار فروشگاه در پیج‌تان قرار دهید. برخی از پیچ‌ها رسید تحویل سفارشات به پست را قرار می‌دهند. بعضی از پیج‌ها هم از مشتریان می‌خواهند بعد از دریافت محصولات، تصویری از سفارش را ارسال کنند. بعد هم همین تصاویر را در پیج‌شان قرار می‌دهند.

اعتمادسازی در اینستاگرام

قرار دادن اطلاعات تماس در پیج هم یکی از راه‌های اعتمادسازی است. اگر شماره تماس خودتان را در پیج قرار ندهید، مشتری در صورت نارضایتی از خریدش هیچ راه ارتباطی با شما ندارد. به همین دلیل حتی اگر خریدی هم انجام دهد با شک و تردید خواهد بود. پرداخت هزینه سفارش یکی دیگر از دلایل بی اعتمادی مردم نسبت به فروشگاه‌های اینستاگرامی است. اکثر فروشگاه‌های اینستاگرامی از مشتریان می‌خواهند که هزینه سفارش را قبل از ارسال محصولات به شماره کارت صاحب فروشگاه واریز کنند.

مشکل کار این جاست که شما هیچ مدرکی بابت خرید اینترنتی ندارید و در صورت ارسال نشدن کالا ممکن است به مشکل برخورد کنید. برای این که اعتماد مشتری به فروشگاه شما بیشتر شود، باید از روش‌های دیگری برای دریافت هزینه سفارش استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک سایت فروشگاهی بسازید و آن را به درگاه پرداخت متصل کنید. حتی می‌توانید برای سایت‌تان نماد اعتماد بگیرید تا مشتری با خیال راحت از شما خرید کند. با مطالعه مقاله «3 روش برای پیگیری و پرداخت آنلاین در اینستاگرام» با سایر روش‌های دریافت هزینه سفارش آشنا می‌شوید.

5- برای پیج‌تان فالوور بگیرید

بعد از این پیج شما کامل شد و تعدادی محتوای خوب و جذاب هم داخل آن قرار دادید، نوبت به جذب فالوور می‌رسد. هر چقدر تعداد فالوورهای واقعی پیج‌تان بیشتر باشد، درآمدتان هم بیشتر می‌شود. در مقاله «جدیدترین روش‌های افزایش فالوور (واقعی!) اینستاگرام» بهترین و موثرترین روش‌های افزایش فالوور پیج اینستاگرام را به شما معرفی کرده‌ایم.

افزایش فالوور اینستاگرام

یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتری در اینستاگرام، تبلیغات در پیج‌های دیگر است. اگر تبلیغات موثری داشته باشید، خیلی زود فالوورهای شما زیاد می‌شوند و به این ترتیب درآمد بیشتری هم به دست می‌آورید. برای این که تبلیغات شما نتیجه مناسبی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم مقاله «آموزش کامل تبلیغات بسیار مؤثر در اینستاگرام» را بخوانید. در این مقاله نکات و روش‌هایی را گفتیم که در تبلیغات اینستاگرامی خیلی به شما کمک می‌کنند.

مزایا و معایب فروش محصول در اینستاگرام

قبل از این که اینستاگرام را برای ساخت فروشگاه اینترنتی انتخاب کنید باید در مورد مزایا و معایب آن اطلاعات بیشتری به دست آورید. هدف اینستاگرام برقراری ارتباط بین افراد مختلف است. با این وجود حضور کسب و کارها در اینستاگرام باعث شد که سازندگان آن امکانات مختلفی برای این کسب و کارها ایجاد کنند. در نتیجه اینستاگرام به یک سرویس مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی تبدیل شده است.

مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام

رایگان بودن: استفاده از اینستاگرام رایگان است و لازم نیست هزینه‌ای بابت ساخت فروشگاه در آن پرداخت کنید. البته این را هم بگوییم که تبلیغات پیج و جذب فالوور هزینه دارد.

نیاز نداشتن به دانش فنی: استفاده از اینستاگرام راحت و سریع است. حتی اگر تا به حال از اینترنت استفاده نکرده‌اید، ساخت پیج فروشگاهی با اینستاگرام اصلا برای شما سخت نیست.

کاربران زیاد: روزانه میلیون‌ها ایرانی از هر سن و سالی و با هر سلیقه‌ای در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. تعداد زیادی از این افراد مشتریان بالقوه شما هستند و نباید آن‌ها را از دست بدهید.

کاربران اینستاگرام

معایب راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام

احتمال فیلتر شدن: بزرگ‌ترین خطری که اینستاگرام را تهدید می‌کند، احتمال فیلتر شدن آن است. در این صورت تعداد زیادی از کاربران نمی‌توانند از اینستاگرام استفاده کنند. بهترین کار این است که در کنار اینستاگرام یک فضای دیگر برای فعالیت در اینترنت داشته باشید. مثلا اگر سایت اینترنتی راه‌اندازی کنید در صورت فیلتر شدن اینستاگرام، همچنان از سایت‌تان درآمد دارید.

طولانی بودن مراحل ثبت سفارش: مشتری برای ثبت سفارش در اینستاگرام باید ابتدا با شما از طریق دایرکت در ارتباط باشد و قیمت محصول را بپرسد. بعد از آن شما به مشتری شماره حساب می‌دهید تا هزینه سفارش را پرداخت کند. وقتی هم که مشتری مبلغ کالاها را پرداخت کرد، لازم است رسید آن را برای شما بفرستد. همین مراحل حداقل یک یا دو ساعت زمان می‌برد. زمانی که تعداد مشتریان فروشگاه شما زیاد می‌شود به تنهایی نمی‌توانید به این کارها رسیدگی کنید. در این شرایط باید چند ادمین برای پیج‌تان استخدام کنید.

سخت بودن اعتمادسازی: بعضی از پیج‌های اینستاگرام از مردم کلاهبرداری می‌کنند یا کالایی را ارسال می‌کنند که اصلا شبیه عکس‌های پیج نیست. به همین دلیل مشتریان خیلی سخت به فروشگاه‌های اینستاگرامی اعتماد می‌کنند.

احتمال هک یا مسدود شدن پیج: احتمالا بارها دیده‌اید که یک پیج اینستاگرامی هک شده باشد. در چنین شرایطی ممکن است تمام پست‌ها و استوری‌های پیج شما پاک شود. علاوه‌بر این، احتمال دارد اینستاگرام به دلایل مختلفی پیج شما را ببندد. مثلا سایت ما یک پیج با 60 هزار فالوور داشت که مدتی قبل به دلیل نامشخصی مسدود شد. بعد از مدت‌ها تلاش نتوانستیم پیج‌مان را برگردانیم و مجبور شدیم پیج جدیدی بسازیم.

مسدود شدن اکانت اینستاگرام

چطور یک کسب و کار اینترنتی پرفروش داشته باشیم؟

در این مطلب به شما آموزش دادیم که چطور یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام تاسیس کنید. از این جا به بعد همه چیز به کیفیت محصولات شما و تلاش‌تان بستگی دارد. اگر می‌خواهید درآمدتان از اینستاگرام بیشتر شود، حتما مقاله «10+1 فوت و فن‌ برای افزایش فروش در اینستاگرام» را مطالعه کنید. یکی از راه‌های افزایش درآمد فروشگاه اینستاگرامی این است که در کنار آن یک سایت فروشگاهی هم داشته باشید. سایت و اینستاگرام مکمل یکدیگر هستند.

اگر در کنار پیج فروشگاهی‌تان یک سایت هم راه‌اندازی کنید فروش‌تان چند برابر می‌شود. چون خیلی از افراد برای خرید یک محصول نام آن را در گوگل سرچ می‌کنند. این دسته از مشتریان وارد سایت شما می‌شوند و محصول موردنظرشان را می‌خرند. مراحل ثبت سفارش و پرداخت وجه در سایت فروشگاهی راحت‌تر و سریع‌تر از پیج اینستاگرام است. شاید فکر کنید که راه‌اندازی سایت سخت است و هزینه زیادی هم دارد. فروشگاه سازهایی مثل ساده رو بدون نیاز به دانش فنی و با هزینه بسیار پایین، یک سایت فروشگاهی کامل در اختیار شما قرار می‌دهند.

فقط کافیست در سایت ساده رو ثبت نام کنید و در کمترین زمان فروشگاه شما آماده می‌شود. تمام مراحل ساخت سایت به صورت ساده و ویدیویی در پنل ساده رو به شما آموزش داده می‌شود.